Mr Nikon och jag
Att se naturen genom kameran.
2026-06-08 08:09 Mr Nikon och jag
Besök i Latorps ängar Örebro, höjdpunkten blev en slända. Den såg inte så märkvärdig ut förrän man kom den nära. Den var som ett smycke, helt makalös.
Det fanns lite Guckosko också, men väldigt få, ... läs mer..
Läst 218 ggr | 8 kommentarer.
Läst 218 ggr | 8 kommentarer.
2026-05-24 13:29 Mr Nikon och jag
Venabäcken i Kolsva är ett litet ställe men så vackert. Gott om parkering om man är många och en stor grillplats. Min vän Mia och jag spenderade flera timmar där igår och hade en fantastisk ... läs mer..
Läst 201 ggr | 3 kommentarer.
Läst 201 ggr | 3 kommentarer.
2026-05-24 13:10 Mr Nikon och jag
Det har blivit mer foto nu när ljuset återvänt. Vi for iväg till Åholmen med Naturfoto Västmanland för att fota, mest Vitsippor vilket jag älskar att fota.
Utmaningen denna dag var vinden. Tålamod ... läs mer..
Läst 184 ggr | 4 kommentarer.
Läst 184 ggr | 4 kommentarer.
2026-04-14 10:15 Mr Nikon och jag
Jag är dålig på att hinna med det jag vill. Fattar inte hur jag hann när jag arbetade. Men nu är fotandet igång igen efter lite dåligt under vintern.
Grodsäsong äntligen! De är så häftiga de små ... läs mer..
Läst 395 ggr | 7 kommentarer.
Läst 395 ggr | 7 kommentarer.
2026-03-23 09:31 Mr Nikon och jag
Sov i ro min lilla Selma, mitt lurviga barnbarn. Nu har du somnat in, mjukt som kvällens sista ljus. Dina tassar har vandrat länge nu, genom många år av trofast kärlek. Du var inte bara en hund, du ... läs mer..
Läst 492 ggr | 7 kommentarer.
Läst 492 ggr | 7 kommentarer.





